Reclameborden voor binnen of buiten

Dr. Sticker is de leverancier van uw reclameborden. Deze maken wij voor zowel binnen als buiten, in elk gewenst formaat en opdruk. Voor binnengebruik worden doorgaans goedkopere niet-weersbestendige plaatmaterialen gebruikt. Voor buitengebruik hebben wij weersbestendige borden van topkwaliteit. 

Afhankelijk van het soort, formaat, aantal, toepassing,  budget en levensduur geven wij u advies over het juiste plaatmateriaal.  De reclameborden kunnen wij op 2 manieren voorzien van een print: Direct op plaat geprint, of een bord met een gelamineerde stickervinyl geplakt voor een extra lange levensduur. Daarbij hebben wij de mogelijkheid een reclamebord te snijden in elke gewenste vorm: rechthoekig, vierkant, rond, ovaal of een vrije contourvorm.

Uw aanvraag wordt met grootst mogelijke zorg door ons verwerkt. Dit begint met een vrijblijvende offerte, hierna wordt het ontwerp voor u digitaal uitgewerkt. Na productie van de reclameborden is het mogelijk u ook te voorzien in de montage van het bord bij uw bedrijf of vereniging.

 

.

Waarom Dr.Sticker?

  • Persoonlijk advies

  • Eigen productie

  • 100% kwaliteit

  • Groot assortiment

  • Creatief ontwerp

Verschillende soorten reclameborden

Wij bieden allerlei soorten plaatmateriaal voor reclameborden aan. Hieronder een opsomming van de meest gebruikte materialen:

  • Trespa (HPL) reclameborden

Voor binnen en buitengebruik, sterke, duurzame kwaliteit. Dit zijn de meest voorkomende reclameborden langs sportvelden ziet. Het materiaal is zwaar maar niet buigzaam, waardoor verwerking lastig gaat.

  • Dibond reclameborden

Voor binnen en buitengebruik, lichtgewicht, sterk en stabiel en eenvoudig te bewerken. Deze Dibond borden bestaan uit een polyethyleenkern en twee externe aluminiumlagen van 0,3 mm. Over deze aluminiumlagen is een witte lak gezet. Aangezien het materiaal lichtgewicht en sterk is, adviseren wij dit materiaal het vaakst voor reclameborden.

  • Forex reclameborden

Vooral geschikt voor  binnengebruik, minder voor langdurig buitengebruik, flexibel, geschuimd PVC plaat.

  • Kanaalplaat (polyprop) reclamebord

Voor binnen en buitengebruik, tijdelijke toepassingen, lichtgewicht. Dit is de bekendste toepassing zijn makelaarsborden. Aan de binnenkant verstevigd met een honinggraatstructuur.

  • Re-board reclamebord

Enkel voor binnengebruik.  Lichtgewicht, maar oersterk, milieuvriendelijk kartonnen sandwichplaat met witte toplaag. Ideaal voor displaytoepassingen.

Naamborden

Naast een reclamebord hoort bij uw bedrijf uiteraard ook een naambord (meestal in A3 formaat) met daarop uw bedrijfsnaam/logo/huisnummer. Deze naamborden kunnen wij voorzien van mooie afstandhouders zodat het naambord strak op het gevel wordt gemonteerd. Een naambord kunnen we maken uit standaard wit plaatmateriaal, maar  ook plexiglas of geborsteld aluminium effecten behoren tot de mogelijkheden.

Advies, ontwerp, productie én montage.

We helpen u graag verder!

Bel.0165 534 026

5 tips voor uw reclamebord ontwerp

Onze vormgevers begeleiden u met de opzet van uw reclamebord. Uiteraard kunt u ook hierin ook zelf voorzien. Hieronder vindt u  5 gratis tips voor een goed ontwerp van uw reclameborden

  • Tip 1: Hanteer uw huisstijl

Dit is voor ons het allerbelangrijkste. De visuele identiteit van uw bedrijf dient altijd herkenbaar te zijn en dit komt nauwlettend van toepassing op elke uiting. Denk aan elementen zoals kleurstellingen, lettertypes, onderlinge verhoudingen tussen logo en tekst, wijzes waarop het logo gebruikt kan worden. Vaak is een huisstijlhandboek een makkelijke tool om hier duidelijkheid in te scheppen.

  • Tip 2: Less is more

Houd het simpel. Reclameborden worden in een momentopname bekeken, dus het heeft geen zin om uw reclamebord helemaal te vullen met allerlei kleine teksten. Enkel uw logo met daarbij groot uw bedrijfsnaam zegt vaak al voldoende.

  • Tip 3: Zorg voor een trigger

Een grapje, woordspeling, uitdagende tekst of herkenbare foto zijn allemaal triggers om uw reclamebord meer op te laten vallen. Met deze aandachtstrekker zorgt u ervoor dat uw bord opvalt tussen alle andere.

  • Tip 4: Kleurgebruik

Zoals in tip 1 beschreven wordt, is de huisstijl leidend, echter dient er wel kritisch naar gekeken te worden of het reclamebord op afstand goed leesbaar blijft. Een lichtgeel logo op een witte ondergrond gaat bijvoorbeeld niet opvallen. In dit geval kunt u beter zorgen dat het logo zwart wordt of dat het geen witte ondergrond, maar zwarte ondergrond wordt.

  • Tip 5: Lettertype en formaat

Gebruik geen dunne lettertypes of lettertypes met veel details, een strak lettertype is altijd goed leesbaar. Hou rekening met zichtafstanden, hiermee bedoelen we de leesbaarheid van uw letters op afstand. Om dit te bepalen is er een gemakkelijke ezelsbrug: Lettergrootte: Aantal meters / 3 = hoogte in cm.